Friday, January 29, 2010


Gaza -Derita Yang Tidak Berkesudahan

Gaza merupakan salah satu episod duka warga palestine yang mengalami kedahsyatan perang yang belum pernah dialami wilayah manapun di dunia. Perang yang bukan baru saja terjadi, namun sejak lama, bertahun-tahun Gaza alami. Penduduk Gaza sememangnya wajib mempertahankan diri bahkan akan menghancurkan musuh yang akan cuba merampas tanahair mereka. Ini juga bahkan terjadi di wilayah Jenin, Ramallah, Rafah, beit Jalla dan wilayah yang ditawan Zionis. Namun kejahatan Zionis senantiasa melanggar perjanjian demi perjanjian
Semua pengamat sepakat bahwa perang Gaza telah berlaku yang pertama kalinya terjadi di Palestina. Rakyat Gaza yang hanya bersenjata ringan menghadapi pembunuhan kejam dari angkatan bersenjata tercanggih di kawasan Timur Tengah.
Pada babak pertama, sejumlah bangunan seperti rumah-rumah, masjid serta pusat khidmat sosial, hancur lebur bercampur dengan mayat-mayat bergelimpangan di antara anak-anak, orang tua dan wanita. Sedikitnya 1.450 syuhada meninggal. 30 %nya adalah anak-anak. Sementara yang tercedera mencapai 5.380 orang, sebagian besar mengalami cacat seumur hidup. Ditambah kehancuran sejumlah bangunan infrastruktur, pusat ekonomi dan pemerintahan dengan ribuan roket dan bom. Tanah-tanah pertanian porak poranda, kebun hancur, ribuan warga terusir dari tempat tinggalnya terkatung-katung tak mempunyai perlindungan. Ratusan bangunan rata ke bumi. Ratusan keluarga tak mempunyai tempat tinggal.

Hari-hari yang memilukan
Gaza mempunyai kisah mengerikan, memilukan, sekaligus tentangan dan harapan. Perang Zionis yang berlangsung selama 22 hari bagaikan mimpi yang mengerikan atas bencana kemanusiaan yang sangat panjang. Ingin rasanya mereka tidur untuk sekedar melupakan peristiwa yang menakutkan tersebut, namun suara ledakan mesingan yang memekakan telinga selalu membangunkan mereka, memaksa mereka untuk melihat anggota keluarganya, apakah masih selamat, ataukah senantiasa berkurang satu-persatu, sebagaimana hari-hari kemarin yang mereka lalui antara keterkejutan dan perjuangan.
Perang terakhir Zionis ke Gaza telah mencoretkan ribuan peristiwa memilukan, menambah penderitaan mereka yang sudah lama terkungkung kesedihan dan kepedihan. Peperangan yang tidak dapat dibayangkan oleh akal kita yang waras. Penderitaan yang mereka alami tidak bisa diukur dengan seluruh kamus kemanusiaan. Kejahatan Zionis telah melanggar semua undang-undang langit, hukum antarabangsa, piagam dunia dan resolusi Dewan Keamanan PBB. Mereka telah melanggar semua hak kemanusiaan dan benda. Mereka tidak membezakan antara orang awam ataupun tempat ibadah seperti masjid. Kedengkian mereka tidak dapat membezakan mana orang sakit, mana anak kecil. Mereka juga tidak memperdulikan seorang ibu yang sedang menyusui anaknya yang berdo’a kepada Allah agar jangan terkena musibah sebagaimana menimpa saudaranya. Zionis tak pernah membezakan mana pejuang yang membela haknya untuk melawan semua alat perang mereka. Orang awam mempunyai hak untuk hidup. Demikian juga dengan bangunan, tumbuhan , kebun-kebun dan segala yang berhak untuk hidup.


Sejak jet pejuang Israel melancarkan roket-roketnya ke Gaza, daerah tersebut menjadi sangat menakutkan, terutama bagi anak-anak. Semua orang yang ada di sana tersentak dengan kejahatan Zionis yang tak pernah terkirakan sebelumnya. Kebimbangan dan ketakutan menyelimuti semua penduduk al-Burj. Kegiatan mereka menjadi tidak normal. Semua sekolah memulangkan semua siswanya. Bayi-bayi menangis ketakutan akibat suara roket dan jet pejuang yang memekakan telinga.



Pasukan Zionis mulai menyerbu daerah Tel Islam melalui darat.Tentera zionis masuk wilayah Tel Islam, seorang saksi menceritan bahawa dirinya sedang bekerja. Ia berangkat sekitar jam 10 malam untuk memadamkan Ibusawat Elektrik di Al-Burj. Lalu ia berangkat untuk makan malam. Sebenarnya ia belum sedar dengan apa berlaku sekitarnya. Ia hanya melihat perbezaan keadaan dan kegiatan warga yang tidak lazim. Sejumlah pejuang yang mambawa senjata ringan berupaya menghalau datangnya pasukan Zionis yang datang dengan roket dan bom dekatnya. Mereka menembakan senjatanya ke arah pejuang secara biadab dan secara rambang. Semua tempat mereka hancurkan secara membabi buta. Saat mereka tiba sekitar jam 11, sejumlah tank memasuki daerah perkampungan, didukung dengan pesawat pejuang yang mengebom secara gila.

Pasukan Zionis menggempur sejumlah bangunan dan menembaki warganya secara membabi buta. Dalam keadaan seperti, tak satupun kelompok pejuang yang muncul, karena keadaan yang sangat sulit ditembus. Semua orang tak bisa bergerak. Kerana askar Zionis akan menembak apa saja yang bergerak. Lalu mereka memasuki perkampungan dan menggeledah setiap ceruk. Setelah mereka menghancurkan pintu utama, lalu mengeluarkan semua orang yang ada didalamnya. Semua laki-laki disatukan dan dikumpulkan di ruangan bersebelahan. Sementara wanita dan anak-anak ditempatkan di ruang sebelah lagi. Tiba-tiba mereka meruntuhkan pintu dimana aku diam didalamnya. Mereka menghancurkan semua yang ada di ruangan dan merusak semua pintu dan jendela. Mereka juga menghancurkan dinding dan langit-langit. Setelah itu, barulah mereka menutupi kedua mataku dan mengikat tangan, lalu melemparkanku ke ruangan yang bersebelahan, Burj Ramses. Mereka memukuliku dengan ganas sambil menembakan senapanya tepat di atas kepalaku. Saat itu aku merasa hidupku tak kan lama lagi.

Abu Wail yang digelari, Al-Syahid yang terselamat melanjutkan, saya ditahan di tempat tersebut dari jam 11.30 malam hingga jam 7.00 pagi. Sejumlah askar bahkan berkonspirasi untuk membunuhi semua yang ada di sana. Mereka berbincang sesama sendiri tentang cara memperlakukan orang yang ada di dalam ruangan. Saat itu, Abu Wail ditugasi sebagai peterjemah bagi pasukan Zionis. Ia disuruh menemani askar yang mau masuk ke ruangan untuk melakukan pemeriksaan dan menerjemahkan pertanyaan yang dilontarkan kepada warga. Diantara pertanyaan yang mereka lontarkan adalah, dimana persenjataan kalian ? Apakah kalian anggota Hamas ? dari mana kalian melepaskan roket ? mereka memukul warga serta melontarkan kata-kata tak senonoh terhadap 50 warga yang ada di dalam

Amiratul Qiram

Seorang anak, Amiratul Qiram satu-satunya yang selamat dari rumah itu, setelah ayah, ibu dan semua saudara-saudaranya dibunuh oleh Zionis. Dia menceritakan , roket Israel jatuh dekat rumahnya yang mengakibatkan ayahnya terluka parah, ia berangkat untuk mencarikan ambulan bagi keluarganya. Tatkala ia mendengar ledakan dahsyat di sampingnya segera ia melemparkan tubuhnya ke tanah. Ketika akan bangkit, tubuhnya terasa sangat sakit. Semua tulang-tulangnya serasa patah hingga tak mampu menggerakan kakinya. Ia menangis sepanjang malam dan tidur di samping jasad ayahnya yang berlumuran darah. Sementara kedua saudaranya sudah berangkat untuk memanggil ambulans namun ternyata tak kembali. Belakangan diketahui kedua saudaranya juga sudah meninggal syahid.

Amiratul Qiram melanjutkan ceritanya, “saat pagi hari ia berusaha untuk menjauhi darah yang sudah mulai mengering. Aku berusaha keluar dari sana dengan bekal sekerat daging. Aku duduk di pinggir jalan dimana tak seorangpun berani keluar karena dahsyatnya tembakan roket Zionis.

Setelah dua hari selepas ledakan di rumahnya, terjadi lagi satu ledakan di wilayah tersebut. Amirah kemudian merangkak dari jasad ayahnya memasuki rumah sebelah untuk mencari pertolongan. Namun pada mulanya petugas ambulan tidak mengenalinya, namun berkat salah seorang tetangganya pada hari berikutnya baru mengenali keberadaanya di rumah tersebut, lalu diangkut ke rumah sakit Al-Syifa.


Palestine Di Hati Kita









Sesungguh Palestine dan kita adalah amat dekat sekali. Percerobohan yahudi berlaku sepanjang masa dan tempat di bumi palestine.Penderitaan mereka, adalah tanggungjawab semua umat islam. Mereka adalah umpama benteng -benteng kota yang mempertahankan maruah umat islam seluruh dunia. Di sana terdiri masjid Al-Aqsa dan baitulmaqdis kota suci umat islam yang ketiga yang juga menjadi rebutan kaum yahudi. Tempat mihrajnya Rasulullah dan pernah menjadi kiblat yang pertama sebelum Mekah.
Seharusnya kita dapat membantu mereka dengan kemampuan kita. Setidaknya mendoakan kemenangan kepada para mujahiddin di sana. Dan Janji Allah itu pasti, kekuasaan Islam benar-benar akan terwujud kembali. Disana telah tersedia pemuda-pemuda yang mencari syahid, yang mana mereka yakin akan janji Allah dan Rasul. Rasulullah SAW bersabda:

"Akan senantiasa ada sekelompok orang dari umatku yang selalu menegakkan kebenaran dan mampu mengalahkan musuh-musuh mereka. TidaK memadaratkan mereka orang-orang yang menentang mereka, kecuali sekadar kesulitan hidup yang akan menimpa mereka, sampai datang kepada mereka keputusan Allah (Hari Kiamat), sementara mereka tetap dalam keadaan demikian." Para Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah, di manakah mereka berada?" Rasulullah Saw. menjawab, "Mereka berada di Baitul Maqdis (Al-Quds) dan di sekitar Baitul Maqdis." (HR. Ahmad dan ath-Thabrani)


.........dipetik dari infopalestina

Monday, January 25, 2010



Misi Dakwah Rasulullah Ke Bumi Thoif

Perjalanan ke Thoif sememangnya adalah pengalaman yang amat bermakna bagi jemaah umrah. Memandangkan kota thoif, ini adalah kota yang jarang dibuka oleh kerajaan Arab Saudi kepada umum atas sebab-sebab keselamatan, kepada mereka yang berpeluang ke Thoif ini adalah pengalaman yang amat berharga sekali. Ketinggian lebih kurang 1 km dari aras laut. Thoif juga tempat percutian bagi penduduk Arab Saudi ketika musim panas. Ini kerana ianya mempunyai cuaca yang agak dingin. Buah -buahan musim sejuk banyak ditanam disini, seperti Lemon, strawberi, Tinn, Zaitun dan anggur.
Disini kita akan dapat melihat kesan -kesan sejarah bagaimana sukarnya untuk Rasulullah berdakwah disana bersama para sahabat. Perjalanan jemaah umrah adalah dengan menaiki kereta kebel ataupun dengan bas. Perhatikan gambar
di bawah, ketinggian dari atas melihatkan pemandangan yang jelas disekitar kota Mekah









Cuba perhatikan gambar di atas dan di bawah. Jalan yang berbentuk zig-zag adalah laluan unta Rasulullah ketika mendaki cerun-cerun yang tinggi dilihat amat jelas sekali dari atas kereta kebel. Begitu sukarnya perjalanan dakwah yang terpaksa ditempuh oleh Rasulullah dan sahabat untuk ke Thoif. Begitu besar pengorbananmu wahai Nabi , semata-mata untuk menyampaikan risalah tauhid. Kesayuan yang amat sangat terpancar di wajah dari teman-teman umrah dan ziarah apabila memandang saja kesan-kesan laluan unta Rasulullah tesebut. Tekanan terhadap dakwah nabi di Mekah menyebabkan misi diteruskan ke Thoif pula.



Dini juga terdapatnya makam sahabat nabi yang mashyur, iaitu Sayyidina Abbas (RA). Terdapat juga disini masjid Sayyida Abbas.
Ibnu Abbas terkenal dengan penguasaan ilmunya yang luas dan pengetahuan ilmu yang mendalam , menjadikannya orang yang dicari untuk di mintai fatwa penting sesudah Abdullah bin Mas’ud, selama kurang lebih tiga puluh tahun. tentang Ibnu Abbas, Ubaidullah bin Abdullah bin Utbah berkata :”Tak pernah aku melihat seseorang yang lebih mengerti dari pada Ibnu Abbas tentang ilmu hadits Nabi Shallallahu alaihi Wassalam serta keputusan2 yang dibuat Abubakar ,Umar , dan Utsman“.


Gambar diatas menunjukkan batu besar diatas bukit juga sempat dirakamkan. Batu itu sebenarnarnya hanya ditahan oleh seketul batu kecil sahaja. Cuba perhatikan betul-betul. Ianya seakan-akan hendak jatuh bergolek kebawah.







Gambar diatas pula, adalah kesan lekukan dari siku Nabi Muhammad, ketika baginda berehat untuk menyelamatkan diri dari penduduk Thoif yang membaling batu ke arahnya. Disini diceritakan Malaikat Jibrail memohon kepada Nabi untuk menghempapkan saja penduduk Thoif dengan bukit-bukit disekitarnya. Ini kerana Jibrail terlalu kasihan melihat penderitaan dan kesakitan yang dialami oleh Rasulullah. Tapi Nabi menjawabnya sesungguhnya mereka (penduduk) thoif adalah orang -orang tidak mengerti. Nabi juga berdoa kepada Allah agar penduduk Thoif menerima Islam.

Penduduk Thoif kini, merupakan golongan yang kuat pegangan Islamnya . Sesungguhnya Allah telah mengkabulkan doa Rasullah untuk menjadikan penduduk Thoif menjadi pembela kepada agama
.




Wednesday, January 20, 2010

Berapa Besar Alam ini ?




Sesungguhnya Allah yang lebih mengetahui.......


Firman Allah :

“Wahai jin dan manusia, jika kamu mampu menembusi dinding langit dan bumi, maka tembusilah, dan kamu tidak akan mampu menembusinya melainkan dengan kekuatan” ( Ar-Rahman :33)

Sunday, January 17, 2010






Tahun 2010 yang baru memasuki fasa awal ini, seakan menjanjikan suasana sukar dan getir kepada kita. Peringatan dari Allah telah ditunjukkan dengan nyata dan jelas sekali. Rentetan peristiwa seperti gerhana bulan diawal bulan dan gerhana matahari dipertengahan bulan untuk kita insafi. Gerak gempa di Haiti yang membunuh puluhan ribu manusia dan memusnahkan kota-kota yang hebat dengan sekelip mata seakan menjadi padang jarak padang tekukur . Peperangan demi peperangan, pembunuhan juga terus berlaku. Sepertimana hadis Rasulullah:


Berbagai kota besar akan dihancurkan dan hal ini akan terjadi seolah-olah kota-kota itu tidak pernah ada sebelumnya. (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-Zaman)

As Sa’ah (Hari Akhir) tidak akan terjadi hingga ... gempa bumi akan sangat sering terjadi (HR Bukhari).

Rasulullah SAW bersabda, “Al Harj (akan meningkat)”’ Mereka bertanya, “Apakah Al Harj itu?” Beliau menjawab, “(Iaitu) pembunuhan (saling membunuh), (iaitu) saling membunuh (pembunuhan).” (HR Bukhari)



Bumi ini sesungguhnya tidak meredhai kejahatan demi kejahatan yang dilakukan oleh penghuninya. Usianya juga terlalu tua dan uzur dan hanya menunggu perintah dari Allah untuk memuntahkan segala isinya. sedikit demi sedikit isinya dikeluarkan. Gempa bumi di Amerika, Indonesia, Taiwan dan Greece letusan gunung berapi di Congo juga ditempat yang lain menceritakan betapa bumi sudah hujung usia dan menanti saat yang bernama kiamat.(As sa'ah)

S
atu demi satu bala bencana diturunkan oleh Allah sebagai peringatan agar manusia kembali kepada agama. Begitu banyak bukti-bukti di dalam Alquran, dimana tamadun manusia yang hebat seperti kaum Aad, kaum Tsamud dan Firaun dihancurkan dan meninggalkan sisa runtuhan yang ditelan bumi. Ia tidak lain adalah azab dari Allah untuk umat yang membuat kerosakkan dan kemaksiatan. Ini seharusnya menjadi pengajaran kepada kita. kerana umat manusia sering lalai disamping terlalu banyak melakukan kerosakkan dan kejahatan diatas muka bumi dengan tangan-tangan mereka sendiri.

Sewajarnya kita kembali kepada agama Islam dengan meninggalkan segala kefasadan dan kemaksiatan serta menghindari perkara yang ditegah serta mencegah kemaksiatan dan menjadi hamba yang tunduk dan patuh pada syariatnya.

Wednesday, January 13, 2010

KEUTAMAAN ILMU

Allah SWT berfirman:

"Hai mereka yang percayakan Allah dan Rasul takut olehmu kepada Allah dengan sebenar-benar takut dan jangan kamu mati melainkan dalam Islam"

"Hai anak anak Adam bahawa perumpamaan ilmu dengan ketiadaan amal itu seperti halilintar dan kilat serta guruh dengan ketiadaan hujan dan perumpamaan amal dengan ketiadaan ilmu seperti pokok kayu dengan ketiadaan buah".

Dan telah berkata Sayidina Umar (RA). bahawa sekelian lautan itu dibahagikan kepada empat bahagian.:

i) Hawamu itu adalah laut dari segala dosa.

ii) Nafsumu itulah laut bagi segala keinginanmu yang tiada penghujungnya.

iii) Dan mati adalah laut segala amalmu yang tiada habis nikmatnya

iv) Dan lagi kubur laut bagi segala sesal yang tiada berguna lagi kekesalan itu

........dipetik dari pengajaran menuju hidayah

Sunday, January 10, 2010

Merenunglah dan Besyukurlah - La Tahzan /Dont Be Sad (Dr. Aid Bin Abdullah Ar-Qarni)


Setiap manusia seharusnya selalu mengingati nikmat yang Allah kurniakan kepada anda. Kerana nikmatNya telah meliputi dari hujung rambut hingga ke bawah kedua telapak kaki, kesihatan badan, keamanan negara, hutan belantara, udara dan air, serta masih banyak lagi lainnya nikmat yang telah diberikan Allah kepada anda.

............Sekiranya kalian menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kalian tidak akan dapat menghitungnya.........(Ibrahim: 34)

Demikian besar nikmat Allah yang telah dianugerahkan kepada anda. Dunia ini, beserta apa yang ada didalamnya telah diciptakan oleh Allah untuk anda, tetapi anda tidak pernah menyedarinya; anda menguasai kehidupan, tetapi tidak pernah mengetahuinya.

...........Dia telah memberikan nikmat-nikmatNya secara sempurna kepada kalian , baik yang zahir mahupun yang batin.......(Luqman:20)

Anda telah diberi sepasang mata, satu lidah, dua bibir, dua tangan dan dua kaki

.........Maka nikmat Tuhan kalian yang manakah yang layak anda dustakan?........(Ar-Rahman:13)

Apakah anda mengira bahawa, berjalan dengan kedua kaki itu merupakan sesuatu yang biasa, padahal masih banyak manusia lain yang tidak mempunyai kaki? Adakah anda mengira bahawa berdiri tegak di atas ke dua betis itu merupakan sesuatu yang mudah, padahal masih banyak manusia yang lainkehilangan kedua betisnya? . Apakah anda merasai nikmat tidur dengan memejamkan kedua mata, sementara masih banyak manusia lain yang tidak dapat tidur kerana sakit yang mengganggu ?. Pernahkah anda merasa nista ketika anda menyantap makanan yang lazat dan minuman yang dingin, sementara masih banyak orang lain yang tidak dapat makan dan minum kerana penyakit yang mereka deritai ?.

Renungkanlah !. Betapa besarnya fungsi pendengaran, dimana Allah
menjauhkan anda dari ketulian; penglihatan anda terhindar dari kebutaan ; dan ingatlah kulit anda yang cantik yang tenghindar dari penyakit gatal dan kudis. Perhatikan fungsi otak anda! Allah telah memberikan kesihatan akal sehingga terhindar dari kegilaan yang menghinakan. Apakah anda ingin menggantikan mata anda dengan emas sebesar Gunung UHUD ? Inginkah anda menjual pendengaran anda seharga perak satu bukit ? Apakah anda mahu membeli istana-istana yang menjulang tinggi dengan lidah anda? Namun anda bisu? Apakah anda mahu menukar kedua tangan anda dengan butiran-butiran permata dan belian, tetapi anda kudung ?

Anda sebenarnya telah meraup kenikmatan yang tiada terhitung dan kesempurnaan tubuh badan, tetapi sayangnya anda tidak menyedarinya. Bahkan, anda hidup dalam ketidakpastian dan terperangkap dalam kesedihan, padahal anda masih memiliki roti yang segar untuk disantap, air yang segar untuk diteguk, dapat tidur dengan nyenyak, dan kesihatan yang stabil.

Dan anda acapkali memikirkan sesuatu yang telah hilang, sehingga anda lupa mensyukuri apa yang ada di hadapan anda. Anda merasa sedih kerana kekurangan material , padahal anda masih memiliki kunci kebahagian, memilik setumpuk kebaikan, kenikmatan, dan masih banyak yang lainnya. Oleh kerana itu, renungkanlah dan bersyukurlah.

..........Pada diri kalian juga terdapat tanda-tanda kekuasa Allah. Apakah kaliantidak memerhatikannya? (Adz-Dzariyat: 21)


Lihatlah diri anda, keluarga, tempat tingga, pekerjaan, kesihatan, sahabat dan dunia sekeliling anda. Dan jangan termasuk di dalam golongan:

.
........Mereka mengetahui bahawa semua nikmat yang ada berasal dari Allah, tetapi mereka mengingkarinya........(An-Nahl: 83)

Friday, January 8, 2010

Mengapa Perlu bertukar ke Windows 7 ?

Samada sedar atau tidak sistem pengoperasian komputer kita kebanyakkan adalah operating system (OS) windows Xp. Macamana nak godam, para hackers terlalu mahir tentang sistem ni.
Saya juga pernah cuba beralih ke Vista... , tapi ada satu kelemahan pada vista ni. Memerlukan kapasiti RAM yang agak besar. Sekurang-kurangya 1 gigabyte. Tempoh loading agak lama juga merupakan isu yang menjadi rungutan dari ramai pengguna. Dekat sini kelemahan yang agak ketara. Saya menggunakan vista sekejap, kemudian bertukar ke xp semula.
See full size image

Kita boleh cuba pengoperasian linux Ubuntu, ianya free, dan boleh di download saja. Linux ubuntu 9.04 ada muslim edition (sabily)ada macam-macam features yang menarik, mengapa anda tidak cuba? Tapi saya telah mencuba Window 7 ni, ultimate edition. Feature pun menarik. Yang penting security ! komputer anda belum terjamin dari penggodam. Lebih - lebih lagi sentiasa online. Windows 7 ni banyak perubahan dilakukan .
Kegagalan windows vista menyebabkan windows 7 ini menjadi baik dan mesra pengguna.


See full size image

Thursday, January 7, 2010

Make Money With Your Computer - My Computer Pays the Mortgage

Have you often thought about how to make money with your computer? I know many people have but don't really know how to get started.
There are not many ways you can earn cash by sitting at home, so this has to be the way, especially for work from home Mums and Dads.

What You Can Do To Earn Extra Cash?

There are thousands of different ways you could earn extra cash just by using your computer. Whether you are looking for a full time income or just a little extra cash to help with the bills.

Is The Internet The Best Option To Earn Extra Money From Home?

I think it is. The internet has opened up a whole new world of money making opportunities. Now if you wish to make money using your computer I would suggest looking at affiliate marketing as a good place to start. Why affiliate marketing you might ask? Well, it is very easy to get started. You can register with an affiliate program like "Clickbank.net", in about 1 minute.

What is Clickbank?

Clickbank is the largest affiliate program for digital products in the world. The best part is, it is free to register and the commissions are very generous, normally between 50 -75%. It is the ideal way to make money with your computer at little or no cost to get started. You don't even need a website to get started. It really is very easy. Then you can move onto other affiliate programs. You would be amazed at how many big name companies run them.

How Do You start to make Money With Your Computer?

The most important piece of advice I can give you, is please avoid all the online schemes which promise you untold riches at the push of a button. You will have seen the kind of thing "make a fortune whilst cruising the Mediterranean on you yacht, sipping cocktails." We are most of us guilty of suspending common sense sometimes when faced with these cleverly written sales letters. The truth is that there is only one way to make money honestly and that is with knowledge and work. Arm yourself with some good training. If you have a little money to spare get a good affiliate marketing course. It may not be easy riches but it is a good way to make money with your computer.

If you are serious about making good money as an affiliate and would like some help and guidance from someone who learned hard lessons the expensive way. Check out my guide Affiliate Marketing Course. It will show you everything you need to start your own affiliate marketing business.

I shall let you into a secret. When it comes to making money on-line and working from home you want to get a good mentor, someone you trust. Click this link to get a copy of my free guide Make Money On-line. It will show you everything you need to do to start your own work from home business.

Video "Rancangan Barat Memecah belahkan Umat Islam"

VIDEO MENARIK "RANCANGAN BARAT MEMECAH BELAHKAN UMAT ISLAM"