Tuesday, May 4, 2010

Ketika Bertamu Di sini.

Tika tiba di bumi ini, melewati jeddah menuju Madinah
Jauhnya perjalanan seorang rasul dalam dakwahnya panjang di padang pasir gersang.
Jejak-jejak ini mengingatkan keinsafan seorang hamba yang bertamu sebentar.....

Madinatul Munawarrah dalam lambaian dan senyuman
Disini jasad yang mulia menanti seorang umat berziarah..
Masjid nabawimu memancarkan ketenangan
Taman raudahmu tempat rebutan dalam doa keinsafan

Aku datang  ke sisi MU Ya Allah, memohon doa , juga menziarah kekasihMU
Dibawah Qubah Al-Hadra...
Di sisi Mihrab...
Wahai Nabi,! sesunggunya, aku datang menziarahmu dan sahabat
Ucapan salam untukmu ya Rasulullah , juga salam untuk mu saidina Abu  Bakar  juga Sayidina Umar-Alkhattab
Ya Allah , sesungguhnya jadikan pertemuan dengan rasulMU sebabagai cintaku padaMU juga Rasul pilihan
Jangan Kau  palingkan aku dari Jalan RasulMU...




Jangan kalian, memaling menziariahi  Al Baqi, 
Disini jasad yang dijanjikan
 Agar melembut hati dalam mengingati mati
 Juga masjid berakar taqwa, Quba, saksi permulaan dakwah dan  aqidah
 bersolat di Qiblatain, dua kiblat ,
 di Baitulmaqdis juga  Baitullah Al  Haramm       















Seakan terdengar derapan kuda-kuda perang di Medan Uhud ini.
Aku memandang sayu dari puncak Jabal Uhud
Mengimbas kisah peperangan ini.
Bersama-sama ketenangan tujuh puluh sahabatmu
Di pembaringan makam syuhada.





Tiba saatnya aku akan berpisah denganmu
Dalam ziarah wada ini,
Tidak ku tahan kesedihan ini..
Mengalir airmata dalam esakan kesedihan
kulewati lagi makammu dan sahabat
Mungkinkah kita bertemu lagi Ya Rasulullah

9 comments:

hudamcgyver said...

rindu nak g sini lagi :)

angger said...

kunjungan perdana,salam kenal ditunggu kunjungan baliknya

qdine said...

Inyaallah Huda akan sampai juga nanti..

qdine said...

kunjungan di balas, sobatku anger

Loyar Lawa said...

bestnyer...huhu

Ayie said...

aduhai... lama betul aku dah tak kesini.. aku rindu dengan makkah.... ahhhh...

mimi said...

http://1clicktag.blogspot.com

NurSya said...

husyoooo...aisya nk pegi sini jugak...!!!

p/s --> doakn aisya ok..! hihi

Toby said...

Good reading yourr post

SOFFIYA' S HOMESTAY MERU, KLANG

Ruang Parking Ruang Parking Luar Ruang Tamu Bilik Utama  Katil Saiz Queen untuk 2 orang Bilik ked...